Om klubben

Skovløberne er en løbeklub i Ålsgårde, der blev dannet i januar 2017.

Vi er en klub fortsat i vækst :-)


Klubben tilbyder løbetræning for alle aldersgrupper på forskellige niveauer.

Fra nybegyndere til rutinerede løbere.

Derudover tilbydes Powerwalk og Trailløb


Læs mere om de enkelte hold under Træning


SKOVLØBERNES BESTYRELSE

MALJA INGVERSEN

FORMAND

MIKIE HELM-PETERSEN

BESTYRELSE

LISBETH SKANDERUP

KASSERER

GURLI MOGENSEN

SUPPLANT

JETTE RASMUSSEN

BESTYRELSE

BESTYRELSE

SANNE EDGAR OLSEN



SKOVLØBERNES TRÆNERE

VORES TRÆNERE


Når du starter hos Skovløberne - vil du møde vores trænere. De er vidt forskellige, som trænere og som mennesker, og det sætter vi stor pris på. Fælles for dem er, at de er ildsjæle og brænder for trænergerningen. Nedenfor kan du læse lidt om hvert enkelt træner, hvad de brænder for, deres speciale mm.


Vi har stillet dem disse 6 spørgsmål:

  1. DGI Certificeret træner med speciale indenfor
  2. Beskriv din løbehistorie. Hvorfor og hvornår startede du med at løbe? 
  3. Hvorfor er du træner? 
  4. Som træner brænder jeg specielt for
  5. Beskriv din bedste løbeoplevelse
  6. Hvorfor være medlem hos Skovløberne?

- nedenfor kan du læse de enkelte træneres historier

GURLI MOGENSEN

Trailholdet: Træner  ("Trail2)

1. DGI speciale 5- 10 km.

2. Jeg startede med at løbe i en "sen alder” som ca. 45 årig. Noget småløb med min teenage søn, som hurtigere fik mere fart i benene end mig! Jeg trænede mig op til et 5 km. Kvindeløb - som blev ALT kvindeløb på 5 km I 2007. Jeg kom igennem på 36 min. YES. Men, næste mål med 10 km. var svært og hårdt for mig at træne til…… Og en løbeklub viste sig at være løsningen. Så tog løbet fart. 

3. Jeg er træner for at videregive glæden ved løb og bevægelse i naturen. Sammenlagt med konkret viden fra bl.a DGI og personlig løbs- og træningserfaring.

4. Som træner elsker jeg når man mærker begejstringen på holdet. At se medløbere der har haft en god træningstime uanset om det handler om udfordring , nye mål, natur o.s.v

5.Jeg har haft rigtig mange gode løbeoplevelser, bl.a første maraton i 2008 - sammen med en flok andre debutanter. Og siden endnu flere maraton og et hav af andre løb.           Selvom hvert løb er personligt - giver det kolorit og ekstra glæde og god sparring at træne sammen- op til-  og ikke mindst, at have glæden og /eller ærgrelsen efter målstregen.

6.Jeg har været med i Skovløberne fra start og har ikke fortrudt et sekund!   

Fælleskabet og glæden omkring træning - også når det er hårdt.

Vores fantastiske natur vi har som træningsområde. 

En meget social klub. Der er altid nogen at” lege med” på mange forskellige hold . Også tredje halvleg.

 

KLAUS SENNEFELDER

Trailholdet:  Træner ("Trail2")

1. Certificeret med speciale indenfor 5-10 km løb

2. Har altid løbet men i 2007 begyndte jeg at løbe i klub. Jeg blev lokket med til den lokale løbeklub, som havde et forløb med Berlin Marathon som mål. Jeg fandt ud at at det sjovt at løbe med andre og så er det bare nemmere at komme afsted når andre venter på en.

3. Er træner fordi jeg kan lide det sociale og møder nye mennesker. For mig er det et frirum, med mulighed  for at tale med andre som kender mig for andet end mit arbejde. På den måde er vi meget lige socialt og det synes jeg er en god måde at møde andre mennesker på. Det at møde andre socialt uden at kende hinanden for andet end løb, det synes jeg er rart. At det så kan ende i tætte venskaber trækker jo ikke ned.

4. Jeg brænder for, at vi har det sjovt, mens vi løber. Jeg har nok den tilgang at vi skal hygge med træningen, så vi leger farten ind og inden vi får set os om, har vi løbet fx 8 km. Pulsen skal op og det kommer den, men det skal være sjovt at være med.

5. Min bedste løbeoplevelse er helt klart, da jeg gennemførte maraton i Berlin i 2008. for-træningen, stemningen hele vejen rundt, specielt gennemførelsen af noget temmelig uoverskueligt stemningen, og det sociale - alt sammen gik op i en højere enhed da alle gennemførte… fed oplevelse.

6. Man skal blive medlem af klubben, fordi vi er en social klub, som tager godt imod nye medlemmer. Man bliver involveret, inviteres til fx lørdagstræning, inddrages undervejs i træningen, nogle gange med kaffe & kage efter løb. Vi kan godt mærke når folk kommer og bare vil løbe med, eller er nysgerrige og vil tale, vi har plads til begge dele. Vi ser også en del nytilflyttere og andre, som benytter klubben som en måde at skabe sociale relationer, det synes jeg selv er en fin måde at lære andre på.

Løbeholdet : Træner 

1. Speciale i langdistanceløb, halv- og helmaraton. Har været træner i 10 år.

2. Har løbet hele livet. Enten i forbindelse med håndbold- og fodboldtræning eller blot for løbets skyld. Siden 2007 dedikeret løber, fordi jeg havde brug for et mål (maraton) og en fast løberutine.

3. Jeg træner andre fordi jeg gerne vil være med til at inspirere og give min egen løbeglæde videre.

4. Jeg brænder særligt for det sociale i vores løbesammenhold. Og for at motivere og hjælpe andre med at nå deres mål.

5. Jeg har haft mange fine løbeoplevelser. Den første maratontur (Berlin 2008) var unik på grund af stemningen, holdoplevelsen, at målet blev nået (hvem havde troet det!) og ikke mindst det sociale. Det er også sjov at komme ud og opleve andre steder i verden med løbesko på. Uanset om det er med nummer på brystet eller ej. Løb på en landevej i skovene ved Rocky Mountains er fantastisk (nervepirrende), når man ikke ved om der lurer en bjørn rundt om det næste hjørne. 

6. Skovløberne skal man være medlem af hvis man prioriterer løbeglæde og en godt socialt sammenhold, ikke går af vejen for en god fest og i øvrigt har lyst til at være med til at skabe stemningen selv.

LARS WIINBLAD

RIKKE JØNSSON

Trailholdet:  Træner ("Trail1")

1. Mit speciale er Trail. Jeg er DGI certificeret med modul 1+2, men jeg mangler modul 3. Jeg har gennemført et spændende kursus med Claus Hechmann samt "ud af komfortzonen" trailteknik med Henrik Leth Jørgsen.

2. Jeg startede med at løbe en række småløb på 5 km, som fx Alt for Damerne, Femina og da jeg kom i løbeklub blev det langt mere seriøst men stadig sjovt.

3. Jeg vil gerne give den glæde og motivation som jeg har fået ved at løbe, videre til andre løbere uanset niveau

4. Jeg er meget glad for Trail og glæden bliver dobbelt så stor når jeg ser mine løbere bliver motiveret og får flyttet grænser.

5. Efter mit første 5 km løb med Alt for Damerne gik det op for mig – Ja sgu, kan godt og gjorde det. Herefter har jeg bare flyttet mig år for år med fx touren rundt Mont Blanc (180 km og 10.000 hm), mit første marathon i New York med over 50.000 løbere, Ultraløbet Fyr til fyr og selvfølgelig ikke mindst  Soul Trail med hele familien Skovløberne.

6. Jeg er et socialt menneske og i klubben har vi på kort tid opbygget mange muligheder for forskellige løb der passer til den enkelte. Med en klub og en foreningsfølelse i ryggen har man altid nogen at løbe med.  

HENRIK NICOLAJSEN

Løbeholdet:Træner(løbe/gå-holdet)

1. Speciale indenfor 5-10 km løb.

2. DHL- løb i 2005 , var mit første spæde skud til at få løbetrænet (lidt) i arbejdsregi.

3. Jeg er træner fordi jeg syntes det er sjovt at motivere andre til en glad times løb.

4. Som træner brænder jeg specielt for at give løbeglæden videre til en flok Skovløbere. At motivere andre løbere til at opfylde egne mål.

5. Min bedste løbsoplevelse var bl.a mit første 10 km. Løb /Gilleleje i 2007. Og Berlin 2008 - hvor jeg løb over maraton mål stregen - for første gang ud af mange efterfølgende løb i klub regi. 

6. Jeg er medlem af Skovløberne fordi jeg ikke kan undvære dem 😉(det er gengældt skal vi hilse og sige 😃)

LISBETH OLSEN

Løbeholdet: Træner

1. 5-10 km løbere 

2. Jeg startede som ny løber sommeren 2010, fordi min søn syntes vi skulle lave noget sundt sammen. I processen blev jeg okay med at være forpustet og være grim mens jeg er forpustet. 

3. Det at være træner gør at jeg kan give andre en god oplevelse i skoven. At opleve andre får samme optur af at løbe, at se deres forbedringer og troen på dem selv...... det gør mig lidt høj. 

4. At blive høj af at løbe vil være det bedste at give videre. Men en tur i et pace hvor de føler at “det her kan jeg gøre i timer”. Fed følelse. 

5. Jeg er jo bidt af løbe langt. At løbe så tiden er uvæsentlig men at det er målet der skal nås. Der er 2 løb som jeg vil fremhæve, min første 5 km (Helsingør byløb 2010) nok et af de hårdeste løb og sikken sejrs følelse. Det andet løb er et 24t løb om søerne i KBH. (Astamarie24 2015) Regnen silede ned i de 20t men jeg havde en fest og lavede pr. 

6. Hos Skovløberne er vi sociale med en fælles passion for at være i bevægelse, løbe, powerwalk med mere. Det er umuligt ikke at være glad sammen 😃

...Skovløberne skal man være medlem af hvis man prioriterer løbeglæde og et godt socialt sammenhold, - ikke går af vejen for en god fest

- og i øvrigt har lyst til at være med til at skabe stemningen selv" 😃

TORBEN HOCH

Trailholdet: Træner ("Trail1)

1. Jeg har desværre ingen DGI træner uddannelse endnu, men jeg håber at kunne starte i løbet af 2021.

2. Jeg har løbet hele mit liv, men mest fordi jeg spillede fodbold til jeg blev sidst i 40’erne, men jeg har løbet fast 2-3 gange om ugen de sidste 10-12 år. Jeg løb mit første og eneste maraton i København i 2018. Det var en stor oplevelse, men jeg tror egentlig jeg har bedst af, at nøjes med at løbe ½ maraton. Mit yndlingsløb er ”Helvede i Nord” i Tisvilde hegn. Hos skovløberne har jeg fundet ud af jeg er trailløber – det med at terrænet og naturen skifter og man skal være opmærksom. Det sætter jeg meget pris på.  

3. Jeg har kun været træner på Trail 1 de sidste 2 måneder, men jeg synes det er spændende og sjovt. Jeg blev vist mest spurgt om jeg ville være træner, fordi jeg er godt til at finde vej i skoven, da jeg arbejder som skovfoged i de skove vi løber i.

Det bedste er at planlægge den gode trailtur, hvor vi finder nye og ukendte smalle stier og varieret terræn med de flotte udsigter.

4. At give skovløberne en dejlig oplevelse og få smilene og sveden frem. Det må gerne være lidt hårdt. Vi skal kunne mærke at vi har været ude og løbe, men hyggen er også vigtig og jeg nyder især vores lidt længere weekendture, hvor vi kommer nogle nye steder hen, og slutter af med kaffe og lidt sødt.

5. Min første maraton i 2018 var fantastisk, men egentlig var det nok endnu bedre da det lykkedes mig at komme under to timer på ½ maraton i Tisvilde hegn i 3. forsøg. Det var stort – for mig. 

6. Der er en utrolig positiv og glad stemning i klubben, som jeg oplevede fra første gang jeg mødte til træning. Det er meget fokus på det sociale og hygge, og jeg tror den gode løbeoplevelse for de fleste i klubben er funderet i de gode sociale relationer. Vi er her jo ikke for at vinde medaljer…

BODIL HJERRILD

Løbeholdet: Træner

1. Halv- og marathon-træning

2. Jeg har løbet det mest af mit liv.  Det blev mere seriøst, da jeg som 14-årig blev kaproer og ville til tops på skamlen. Det kom der en guldmedalje ud af, men løb var en trist affære. Senere spillede jeg volleyball på turneringsplan, og her var løb også et krav. For det er den bedste måde at komme i form på. Stadig var løb kedeligt. Først da jeg meldte mig ind i Running Rhino i 2008, oplevede jeg løbeglæden for første gang, og gennemførte mit første ud af en række maratoner.

3. Jeg begyndte som assistent og ville give mine erfaringer videre med at lære andre at finde glæden ved at løbe. I dag elsker jeg det sociale samvær med andre løbere. Hvor hurtigt eller langt vi når, er ikke længere væsentligt. Jeg håber, jeg kan sprede et godt humør og glæde ved at bevæge sig.

4. At få folk til at føle, at det er dejligt at løbe. Det er også sjovt at lave forskellige træninger, hvor man bliver lidt udfordret.

5. Mit første maraton i 2008. Jeg græd ind over målstregen og følte mig i den syvende himmel sammen med andre 40.000 løbere i Berlin. Det er et uudsletteligt minde.

6. Fordi vi er en klub, hvor der lægges vægt på det sociale. Vi har en fantastisk natur at løbe i, og masser af søde løbevenner at være sammen med. Også i tredje halvleg.

SANNE OLSEN

Powerwalkholdet:  Træner

1. Jeg har en DGI certifikation i 10 km løb og træning dertil.

2. Jeg startede med at løbe fordi jeg var blevet for kraftig 20 kg var der kommet på. Det var hårdt. Jeg kunne løbe 1 min. og gå 2 min. Så er det bare at klø på. Jeg startede i 2008. Det første år var forfærdelig. Men jeg kan huske da jeg løb mine første 10 km, så var jeg en rigtig løber. Jeg elsker at løbe, det er blevet en livsstil.

3. Jeg har undervist i ridning da jeg var yngre. Jeg kan godt lide at give min viden videre til andre. Jeg elsker at hjælpe andre med at blive bedre til løb og introducere nye løber til løb.

4. Jeg brænder for trailløb. Det er at bevæge sig i naturen/være i et med naturen. Kæmpe sig op og ned ad bakkerne. Og det betyder også noget at jeg ikke bare løber lige ud.

5. Min største løbeoplevelse var da jeg løb Nice/Cannes Marathon. Det var super hårdt men det var det hele værd, en oplevelse for livet.

6. Jeg har valgt Skovløberne fordi vi har det bedste sociale liv og de bedste trænere. Der altid har tid til en lille snak. Der er plads til alle, både tykke og smalle 😊

THOMAS HEMMINGSEN

Trailholdet: Træner ("Trail2")

1. Speciale i ½ og hel Marathon

2. Jeg har været aktiv løber i ca. 8 år. Jeg har dyrket sport det meste af mit liv, med bla. Badminton, Tennis, Golf mv. Som løber har jeg deltaget i mange forskellige løb. Det første blev et 5 km løb. Det er siden blevet til mange 10 km og ½ Marathon løb. De sidste par år har jeg kun løbet trail-løb.

3. Jeg har selv en stor glæde af at løbe og finder stor tilfredsstillelse i at motivere andre til at finde den samme løbeglæde.

4. Jeg elsker at løbe trail med de udfordringer det giver, når man løber på små stier med bakker, rødder, knolde mv. Jeg brænder for at motivere deltagerne til, at forbedre deres løb på distance, hastighed og teknik.

5. Min bedste løbeoplevelse? Dem er der mangel af.. Lissabon ½ Marathon er bestemt en af dem som jeg husker som en stor oplevelse. Mit første ½ Marathon i Københavns gader er det som jeg husker, som den bedste løbeoplevelser. Den stemning der er hele vejen rundt på turen, finder man ikke mange andre steder.

6. Man skal vælge ’Skovløberne’, fordi klubben tilbyder så mangle muligheder for træning, løbeture og masser af socialt samvær…

En fantastisk løbefamilie…

CHARLOTTE KARLSON

Løbetholdet:Træner(løbe/gå-holdet)

1. DGI certificeret træner med speciale i 5 - 10 km.

2. Før i tiden sad jeg altid på en hesteryg, da jeg steg ned derfra, savnede jeg den friske luft og den fysiske udfoldelse. Jeg fik anbefalet at prøve en løbeklub, og her er jeg så 9 år senere. Jeg elsker den hårde fysiske træning af mig selv, men hvor man altid selv kan bestemme, hvor meget man vil give af sig selv. Samspillet og følelsen af mine muskler der arbejder. I`m hooked!

3. Jeg er træner først og fremmest fordi jeg elsker at være sammen med andre løbere, og derfor inspirere dem til at føle glæden ved løb, som jeg selv gør.

4. Jeg brænder nok mest for som træner, at der er plads til alle i alle tempo, og at alle har haft en god oplevelse. Qua mit arbejde kigger jeg konstant på folk løbestil, hvordan afvikler de på fødderne, hvor låser de i kroppen. Jeg kan slet ikke lade være.

5. Har haft mange skønne oplevelser, men tror den bedste var da jeg løb min første halvmarathon.

6. Hos Skovløberne er det lige meget på hvilket plan du løber/ PW på. Hvis du kan lide at bevæge dig udenfor, sammen med andre friske mennesker, så kan du være med her. Lige fra om du vil løbe marathon, løbe trail, socialt hyggeløb, lære at løbe eller fantastiske Powerwalk. Der er alle muligheder og det synes jeg er fantastisk.

KATARINA FLORICIKIC

Trail3: Træner

1.Har altid altid løbet 5-10 km. for mig selv.

2. Det er deligt at løbe/gå med så mange sociale løbere/pw

3. Man bliver glad i "låget" efter en times træning og det synes jeg, er det fede ved at være i en social klub, og samtidig gøre andre glade.

4. Hos skovløbernes fællestræning har vi det sjovt sammen. Vi tager fælles ud og har alle med hjem igen.