Træning

TRÆNING

FORÅR / SOMMER 2022 


Mandag: 18.00-19.10 MØDESTED:

Den store P-plads i Hornbæk Plantage (fra d. 2/5-22)


Onsdag: 18.00-19.10 MØDESTED:

P-plads ved Julebækhus (Hellebæk strand)


Hver 3. Træning:

Fællestræning af ALLE hold!


Fre/lør/søndag:

Fri træning / altid mange tilbud fra medlemmer og trænere. Se mødested på vores facebook medlemsside 

FÆLLES OPVARMNING

Vi vil rigtig gerne have at så mange som muligt deltager i opvarmningen.. fordi det gør os klar til at bevæge os, det varmer vores sener og muskler op, så vores kroppe bedre kan håndtere belastninger og dermed reducerer vi risikoen for skader - men allervigtigst - fordi det er sjovt at grine sammen!

Vi øger fremover opmærksomheden på opvarmning og opfordrer ALLE til at deltage og bakke op  


KOM OG VÆR MED TIL OPVARMNINGEN 

Ønsker du af forskellige årsager ikke at deltage i opvarmningen, er det helt ok - så er du ligeså velkommen men bedes trække den til kl. 18.10 om mandagen i Hornbæk Plantage og kl. 18.10 om onsdagen ved Julebæk Hus (Hellebæk). 

HOLD BESKRIVELSER

Hos SKOVLØBERNE har vi pt 3 hold med forskellige træningsformer. De enkelte hold har hver deres fokusområder. Der er mulighed for både at være ambitiøs med sin træning - men der er også mulighed for at passe sin træning uden at du behøver have konkrete mål. Læs mere under de enkelte hold beskrivelser.

Er du nysgerrig og interersseret i at deltage, men usikker på hvor du passer ind - kan du skrive til vores mail forneden

GRUPPE 1


Består af LØBEHOLDET


BESKRIVELSE:

Løbeholdet er for dig der har ambitioner eller mål om at kunne løbe eller blive hurtigere til 10 km eller længere distancer. Hvis du ikke har noget mål, men bare gerne vil løbe med og deltage i træningen / intervaller / tempoløb, er du også meget velkommen.  

 

Hvis du har et løbemål eller en ambition er Løbeholdet noget for dig.

  • Trænerne har erfaring med langdistanceløb. 
  • Du skal have en løbe rutine og et ønske om at forbedre din kondition


TRÆNINGSFORM:

  • Interval, tempo, udholdenheden, fartleg


TERRÆN:

  • Større skovstier, asfalt


TEMPO:

* Tilpasses løberne på dagen


UDSTYR:

  • Opfordring til pandelampe i vintertiden.
  • Reflekser på vejen, ikke i skoven, følg trænernes anvisninger.

GRUPPE 2


Består af POWERWALK 


BESKRIVELSE: 

Holdet hvor POWERWALKERE mødes til fællestræning hver onsdag.

Holdet har pt. en træner.

Vi mødes på forskellige lokationer i vores skønne område med udgangspunkt om mandagen fra Nordkysthallen (efter/vinter)/P-pladsen i Hornbæk Plantage (forår/sommer) og om onsdagen fra Julebæk.

Vi træner på tværs af holdene i styrke og puls med div. øvelser.

Vi er holdet ingen kan undvære 😊

Vi kan høres hvor end vi bevæger os hen 😊

Vi er fulde af liv og glade medlemmer 😊


TRÆNINGSFORM: 

  • POWERWALK - Vi udfordrer kondition og styrke ved at variere træningen med forskelligt underlag, bakker og trapper alt efter hvilket fokus, der er på dagens træning. Bevægelse, balance og coretræning indgår som en vigtig del af træningen på dette hold for at styrke hele kroppen og undgå skader. 
  • Vi træner en kombination af gang i højt tempo og mindre løbepas, der stille og roligt opbygges. Formålet er at komme ud og få en god alsidig times motion med sved på panden i godt selskab. Vi kommer godt omkring i lokalområdet, hvor trænerne sørger for rute, vejledning og træning tilpasset dem, der er på holdet. 


TERRÆN: 

  • Større skovstier, trailstier og asfalt 


TEMPO:

  • POWERWALK: Alle kan deltage på powerwalk – det foregår i rask tempo og pulsen får lov at komme på arbejde. 


UDSTYR:

  • Gode sko – for at undgå skader. Vær opmærksom på at der faktisk findes særlige sko til powerwalk
  • Om vinteren/i mørke anbefaler vi at alle har pandelygte, når vi er i skoven. 

GRUPPE 3


Består af TRAILHOLDET


BESKRIVELSE: 

Hos Skovløberne kan du komme med på vores trailhold. Vi løber hovedsageligt i skoven, på stranden, singletracks og træner på bakker og skrænter.

Træningen foregår således :

To træninger i træk vil vi lave opvarmnings løb i to grupper/to tempi . De to grupper mødes og laver noget klassisk træning sammen - og afjog igen hver for sig og i to tempi.

Den tredie træning vil være trailtur i to grupper med hver deres træner

En i ”trail 1” tempo / længde (ca. 7-10 km. uden pause på 1 time) .

Og en i ”trail 2” tempo/længde (ca. 6-8 km. uden pause på 1 time).

Modellen kalder vi for “To- en modellen”


Der lægges lørdagsløb op på klubbens fb´s medlemsside i de to forskellige tempi


TRÆNINGSFORM: 

  • Teknik og fartlege vil være en del af træningen.


TERRÆN: 

  • Skov, strand, singletracks og vi træner også på bakker og skrænter.


TEMPO:

Vi varierer meget i tempo og holdet deler sig op i to forskellige tempi undervejs.

  • Let øvet/øvet


UDSTYR:

  • Der opfordres til at alle medlemmer løber med pandelampe, når det er mørkt og med trailsko i vådt og glat føre af hensyn til sikkerheden for dig selv (og af hensyn til resten af holdet). Vi løber ikke med refleksveste!

NYE LØBERE


Man kan løbende (😉) melde sig ind hos Skovløberne. Vi anbefaler at orientere sig ifht tempo, temperament og hvilken træningsform man ønsker, og man sluses ind på de enkelte hold. Er du i tvivl, så kontakt os.


Vil du vide mere - så kontakt os via vores mail forneden