Træning

TRÆNING

EFTERÅR /VINTER 2023/2024


Nordkyst Hallen (Ålsgårde)

Mandag: 18.00-19.10 MØDESTED:


Onsdag: 18.00-19.10 MØDESTED:

P-plads ved Julebækhus (Hellebæk strand)


Opvarmning hver gang fra kl. 18-18.10


Fre/lør/søndag:

Fri træning / altid mange tilbud fra medlemmer og trænere. Se mødested på vores facebook medlemsside 

FÆLLES OPVARMNING

Vi vil rigtig gerne have at så mange som muligt deltager i opvarmningen.. fordi det gør os klar til at bevæge os, det varmer vores sener og muskler op, så vores kroppe bedre kan håndtere belastninger og dermed reducerer vi risikoen for skader - men allervigtigst - fordi det er sjovt at grine sammen!

Vi øger fremover opmærksomheden på opvarmning og opfordrer ALLE til at deltage og bakke op  


KOM OG VÆR MED TIL OPVARMNINGEN 

Ønsker du af forskellige årsager ikke at deltage i opvarmningen, er det helt ok - så er du ligeså velkommen men bedes trække den til kl. 18.10 om mandagen ved Hornbæk Plantage og kl. 18.10 om onsdagen ved Julebæk Hus (Hellebæk). 

HOLD BESKRIVELSER

Hos SKOVLØBERNE har vi pt 5 hold med forskellige træningsformer. De enkelte hold har hver deres fokusområder. Der er mulighed for både at være ambitiøs med sin træning - men der er også mulighed for at passe sin træning uden at du behøver have konkrete mål. Læs mere under de enkelte hold beskrivelser.

Er du nysgerrig og interersseret i at deltage, men usikker på hvor du passer ind - kan du skrive til vores mail forneden

LØBEHOLDENE:

Består af HOLD 1-2:


BESKRIVELSE:

Løbeholdet er for dig der har ambitioner eller mål om at kunne løbe eller blive hurtigere til 10 km eller længere distancer. Hvis du ikke har noget mål, men bare gerne vil løbe med og deltage i træningen / intervaller / tempoløb, er du også meget velkommen.  

 

Hvis du har et løbemål eller en ambition er Løbeholdet noget for dig.

  • Trænerne har erfaring med langdistanceløb, og er alle uddannet løbetrænere hos DGI
  • Du skal have en løberutine og et ønske om at forbedre din kondition


TRÆNINGSFORM:

  • Flowløb hovedsageligt om mandagen (begge dage om vinteren - alt efter vejrforholdene)
  • Interval, tempo, udholdenheden og fartlege kan forekomme om onsdagen sammen med hold 3


TERRÆN:

  • Større skovstier, asfalt


TEMPO:

     *   Hold 1: 5.30-6.00 (10-11 km. på 1 time)

     *   Hold 2: 6.00-6.30 (9-10 km. på 1 time)


UDSTYR:

  • Opfordring til pandelampe i vintertiden i skoven.
  • Reflekser på vejen, ikke i skoven, følg trænernes anvisninger.                                                                                                                                                                                                                                                                                                  B HOLD 3:


    BESKRIVELSE:

    Løbeholdet er for dig der har ambitioner eller mål om at kunne løbe eller blive hurtigere til 8-9 km distancer. Hvis du ikke har noget mål, men bare gerne vil løbe med og deltage i træningen / intervaller / tempoløb, er du også meget velkommen.


    Hvis du har et løbemål og/eller kan lide at løbe flowløb/interval er Hold3 noget for dig.

    • Trænerne har alle gennemgået et løbekursus hos DGI
    • Du skal have en løberutine og kunne løbe ca. 8-9 km. uden pauser.


    TRÆNINGSFORM:

    • Flowløb hovedsageligt om mandagen (begge dage om vinteren - alt efter vejrforholdene)
    • Interval, tempo, udholdenheden og fartlege kan forekomme om onsdagen sammen med hold 1-2


    TERRÆN:

    • Større skovstier, asfalt


    TEMPO:

    * Hold 3: 6.30-7.00 (10-11 km. på 1 time)


    UDSTYR:

    • Opfordring til pandelampe i vintertiden, når der løbes i skoven
    • Reflekser på vejen, ikke i skoven, følg trænernes anvisninger.
                                                                              

LØBE- og GÅHOLDET:


Består af HOLD 4


BESKRIVELSE:

Løbe- og gåholdet er for dig der gerne vil kunne løbe 5-7 km eller længere distancer uden pauser (men ikke er nyløber).

 

Hvis du har løbet før, men har haft en pause, og gerne vil igang igen, men har svært ved at løbe alene.

  • Trænerne har erfaring med at hjælp til at du kommer igang igen. 
  • Du skal gerne kunne løbe et par km. uden pause


TRÆNINGSFORM:

  • Interval, tempo, udholdenheden, fartleg


TERRÆN:

  • Større skovstier, asfalt


TEMPO:

* Tilpasses løberne på dagen


UDSTYR:

  • Opfordring til pandelampe i vintertiden i skoven.
  • Reflekser på vejen, ikke i skoven, følg trænernes anvisninger.

POWERWALK


Består af POWERWALK (Hurtig gang)


BESKRIVELSE: 

Holdet hvor POWERWALKERE mødes til fællestræning hver ONSDAG!

Holdet har pt. en træner (Bente F.)


Vi er holdet ingen kan undvære 😊

Vi kan høres hvor end vi bevæger os hen 😊

Vi er fulde af liv og glade medlemmer 😊


TRÆNINGSFORM: 

  • POWERWALK - Vi udfordrer kondition og styrke ved at variere træningen med forskelligt underlag, bakker og trapper alt efter hvilket fokus, der er på dagens træning. Bevægelse, balance og coretræning indgår som en vigtig del af træningen på dette hold for at styrke hele kroppen og undgå skader. 
  • Vi træner en kombination af gang i højt tempo og mindre løbepas, der stille og roligt opbygges. Formålet er at komme ud og få en god alsidig times motion med sved på panden i godt selskab. Vi kommer godt omkring i lokalområdet, hvor trænerne sørger for rute, vejledning og træning tilpasset dem, der er på holdet. 


TERRÆN: 

  • Større skovstier, trailstier og asfalt 


TEMPO:

  • POWERWALK: Alle kan deltage på powerwalk – det foregår i rask tempo og pulsen får lov at komme på arbejde ca. 6-7 km. på 1 time.


UDSTYR:

  • Gode sko – for at undgå skader. Vær opmærksom på at der faktisk findes særlige sko til powerwalk
  • Om vinteren/i mørke anbefaler vi at ALLE har pandelygter på, når vi er i skoven. 

TRAIL


Består af TRAILHOLDET 


BESKRIVELSE: 

Hos Skovløberne kan du komme med på vores trailhold. Vi løber hovedsageligt i skoven, på stranden, singletracks og træner på bakker og skrænter.


Trailholdet er et hold, hvor alle kan deltage, da der samles op. Dvs. de hurtige trailløbere kan løbe forud, men kommer tilbage og henter de bagerste ind imellem.


TRÆNINGSFORM: 

  • Teknik og fartlege kan være en del af træningen.


TERRÆN: 

  • Skov, strand, singletracks og vi træner også på bakker og skrænter.


TEMPO:

Vi løber så alle kan være med, og "samler op".

  • Let øvet/øvet


UDSTYR:

  • Der opfordres til at alle medlemmer løber med pandelampe, når det er mørkt og med trailsko i vådt og glat føre af hensyn til sikkerheden for dig selv (og af hensyn til resten af holdet). Vi løber ikke med refleksveste!

NYE LØBERE


Man kan løbende (😉) melde sig ind hos Skovløberne. Vi anbefaler at orientere sig ifht tempo, temperament og hvilken træningsform man ønsker, og man sluses ind på de enkelte hold. Er du i tvivl, så kontakt os.

Vil du være med? - Vi starter Nyløberhold op efter behov - find mere information via mail eller facebook side


Vil du vide mere - så kontakt os via vores mail forneden

Kontakt Skovløberne

skovloberne@gmail.com